.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اظهار بی اطلاعی وزیر اطلاعات از بازداشت سرتیم محافظ موسوی

وزير‌ اطلاعات اعلام كرد: آزادي كلوتيد ريس تبعه فرانسوي با وكيلي‌راد هيچ ربطي به هم ندارد و مساله هر كدام جداگانه است.

به گزارش خبرنگار ايلنا حيدر مصلحي در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در خصوص آزادي وكيلي‌راد تبعه ايران كه در فرانسه بازداشت بوده وا ينكه آيا ايران قصد دارد به اين دليل از فرانسه شكايت كند،گفت: ايران بررسي مي‌كند تا ببيند نوعي برخوردي با ايشان شده چگونه بوده و سپس تصميم مي‌گيرد و اگر به دلايل واهي بوده قطعا روي آن اقدام خواهد كرد.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص سفر خانواده سه تبعه آمريكايي كه در ايران بازداشت هستند،گفت: ما براساس حس انسان دوستي و اينكه اين مسئله را به دنيا اعلام كنيم خانواده آنها را در ايران‌پذيرفتيم و از آمريكايي‌ها نيز خواسته‌ايم كه با ايرانيان بي‌گناهي كه در دست آنها هستند نيز چنين برخوردي داشته باشند.

وزير اطلاعات در عين‌حال گفت: آمريكايي‌هايي كه در ايران بازداشت هستند جرمشان جاسوسي بوده و اقدامشان غير قانوني بوده، ولي ما براساس احكام ديني و حس بشردوستي به خانواده‌هاي آنها اجازه ملاقات داديم، ولي آنها كه ادعاي حقوق بشر دارند ببينند با ايرانيان زنداني بي‌گناه در آنجا چگونه برخورد مي‌كنند.

مصلحي در پاسخ به سوالي در خصوص دستور رئيس‌جمهور براي برخورد با پارتي بازي گفت: از ما خواسته شده كه گزارشي را در سطح كشور در اين ارتباط تهيه كنيم و به رئيس‌جمهور تحويل دهيم تا اقدام لازم در اين خصوص انجام گيرد.

وي در مورد اين سوال كه آيا متقاضي دريافت يارانه نقدي هستيد يا خير گفت: مستحق‌تر از ما وجود دارد و من متقاضي نيستم.

وزير اطلاعات درپاسخ به اين سوال كه آيا اين وزارتخانه در مورد قطع رابطه با انگليس گزارشي به كميسيون امنيت ملي ارائه داده است،گفت: از ما گزارشي در اين ارتباط نخواستند و بررسي‌هايي را در رابطه با مباحث ارتباط با انگليس انجام داديم و پيشنهاداتي داشتيم كه به كميسيون امنيت ملي داديم، ولي در نهايت بايد در شوراي عالي امنيت ملي تصميم‌گيري شود.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص آخرين وضعيت پرونده مهدي هاشمي‌گفت: در اين مورد بايد دستگاه قضايي تصميم بگيرد، ولي حكم جلب او صادر شده و به محض اينكه به ايران بيايد بايد جلب شود.

مصلحي در پاسخ به سوالي در خصوص اهداف آمريكا از اتخاذ رويكرد منفي نسبت به اجلاس تهران گفت: آمريكا مي‌خواهد حالتي كه برايش ايجاد شده مرتفع كند و همانطور كه كارشناسان سياسي اين كشور نيز اذعان داشتند آمريكا در برابر ايران خلع سلاح شده و زير پايش خالي است،بنابراين در تلاش است از اين وضعيت بيرون بيايد و اگر آقايان به دنبال ايجاد آرامش و برطرف كردن تنش‌ها هستند بايد نتايج اجلاس تهران را دنبال كنند و به نظرم اين تعبير رهبري كاملاً درست است كه سخنان آمريكايي‌ها دستي چدني است در دستكش مخملي قرار گرفته است.

وزير اطلاعات در پاسخ به اين سوال كه اهداف برخي از زير سوال بردن تصميمات نظام چيست گفت: زماني انتقاد سازنده‌اي صورت مي‌گيرد، ولي عمدتا احساس ما اين است كه طرح اين مباحث غرض ورزي است و از سوي دلسوزي براي نظام و اهداف آن نيست.

مصلحي در پاسخ به اين سوال كه آيا آزادي كلوتيد ريس تبعه فرانسوي كه در حوادث بعداز انتخابات بازداشت شده بود در مقابل با آزادي شهروند ايراني در فرانسه است گفت: اين دو هيچ ربطي به هم ندارد و مساله هر كدام جداگانه است.

وي در مورد دستگيري سرتيم محافظ ميرحسين موسوي نيز گفت: از اين موضوع اطلاعي ندارم.

وزير اطلاعات در پاسخ به اين سوال كه در آستانه سالگرد دهمين انتخابات رياست‌جمهوري رسانه‌هاي بيگانه تلاش مي‌كنندكه اينگونه القا كنند آشوب‌هايي را در خيابان‌ها خواهيم داشت، گفت:وضعيت فتنه با سركوبي كه پيدا كرده به گونه‌اي نيست كه بتواند حركتي داشته باشد.

وي در پاسخ به اين سوال كه دستگيري سران فتنه در چه مرحله‌اي است،گفت: در دستگيري سران فتنه تدبير نظام را دنبال مي‌كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 ارديبهشت 1389
راست ميگه بنده خدا اون چه ميدونه بريد از شركت گاز يا اداره برق بپرسيد كه سرتيم حفاظت ميرحسين كجاست . هركس يه وظيفه اي داره .اينجوري كه نيست اين بنده خدااز همه چيز خبر داشته باشه .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.